Do Česka míří dvě MTV
„Bude to kombinace hudby, lifestylových pořadů a reality show,“ naznačila ředitelka novácké MTV Alex Ruzek. Do hry se však neočekávaně zapojil i další hráč. Firma MTV Networks, kterou podle informací E15 vlastní polská společnost MTV Networks Polska. Ta na počátku října získala od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání povolení k šíření programu MTV European v Česku z družice na dvanáct let. MTV European představuje společný nadregionální kanál v anglickém jazyce, který je vysílán do více než šesti desítek zemí.
To je nemilá zpráva zejména pro CET 21, potažmo majitele CME, kteří do nákupu licence a spuštění programu MTV investovali desítky milionů korun. „O tom nic nevím. MTV European nebude na základě smlouvy vysílat na území Česka, dokud bude vysílat náš kanál,“ reagoval na zprávu o MTV Networks ředitel Novy Petr Dvořák. Novácká MTV by přitom měla být distribuována rovněž z družice (navíc v kabelu a v internetové televizi), stejně jako má povolení MTV European.
V tuto chvíli není jisté, jak a zda vůbec Poláci v Česku další kanál MTV spustí. Mluvčí MTV Networks Polska Małgorzata Rybak-Dowżyk do uzávěrky neodpověděla na otázky. Podle zdrojů E15 je aktivita MTV Networks v Česku velmi čerstvá, zatím zde neexistuje zaměstnanecký tým. To potvrzuje i obchodní rejstřík, do kterého byla MTV Networks zapsána 8. října.
Celá věc má ještě další háček. Vysílání MTV European již v Česku v kabelech a z družice existuje, podle lidí z Novy nebo MTV Networks International by však mělo skončit.
„Česká verze MTV v nabídce operátorů nahradí MTV Europe,“ uvedl Dvořák. Jedním z těchto operátorů by podle něho měla být i největší kabelová společnost UPC Česká republika. Ta to ale popírá. „Komerční dohoda o zařazení české MTV do nabídky UPC v této chvíli neexistuje. Aktuálně má naše společnost uzavřenou dohodu s majitelem MTV European a dalších kanálů se značkou MTV a i nadále se bude touto dohodou řídit,“ uvedl mluvčí UPC František Malina.
Česká MTV je po Nově Cinema a Nově Sport třetím tematickým kanálem skupiny Nova. Zaměří se na mladé diváky od 15 do 34 let. Vysílat bude 24 hodin denně, česká tvorba by zpočátku měla tvořit několik procent z celkového programu. Majitelé Novy z CME neprozradili, kolik zaplatili za licenci MTV. Nova sama přijala 12 až 15 nových lidí a rozšířila technologické vybavení. Program nebude zařazen do peoplemetrového měření, Nova zpočátku nasadí pásmové ceny reklamy.
Zdroj:e15.cz